Παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Kώστα Καραμανλή, του υφυπουργού Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη και του γενικού γραμματέα Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά, ξεκίνησε σήμερα η δοκιμαστική, πιλοτική λειτουργία ενός πέμπτου ηλεκτρικού λεωφορείου στην Αθήνα.
Ηδη, από τα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου μέχρι και σήμερα, η ΟΣΥ έχει δοκιμάσει, σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας, στους δρόμους της Αθήνας, και σε βασικές συγκοινωνιακές γραμμές, συνολικά πέντε ηλεκτρικά λεωφορεία, τρία κινεζικής τεχνολογίας και δύο ευρωπαϊκής.
Το εν λόγω ηλεκτρικό λεωφορείο Irizar ie tram (της εισαγωγικής εταιρείας Σαρακάκης), μήκους 12 μέτρων, θα εκτελέσει, για τέσσερις εβδομάδες, δοκιμαστικά δρομολόγια σε πραγματικές οδικές συνθήκες, στη Γραμμή 2 των τρόλεϊ: «Άνω Κυψέλη - Παγκράτι – Καισαριανή».
Το λεωφορείο διαθέτει και αυτόματη και μηχανική ράμπα για ΑΜΕΑ, εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης ενέργειας και κλιματισμού, μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Η χωρητικότητά του είναι 23 καθήμενοι και 68 όρθιοι.
Στην πρώτη δοκιμαστική διαδρομή ενός ακόμη ηλεκτροκίνητου λεωφορείου επιβιβάστηκαν σήμερα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, ο Υφυπουργός κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης και ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών κ. Γιάννης Ξιφαράς.
«Πάμε στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης», δήλωσε ο Κώστας Καραμανλής, επισημαίνοντας ότι ο διαγωνισμός για την προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων αναμένεται «να βγει στον αέρα» Αύγουστο – Σεπτέμβριο και εκτίμησε ότι μέσα στο 2022 θα κυκλοφορούν στην Αθήνα τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία, αν και αυτό φαντάζει δύσκολο με τη μέχρι στιγμής εμπειρία από σχετικούς διαγωνισμούς.
Υπογράμμισε δε ότι η Αθήνα θα είναι η ευρωπαϊκή πόλη με τη μεγαλύτερη αναλογία ηλεκτρικών λεωφορείων, καθώς ο αρχικός διαγωνισμός θα αφορά στην προμήθεια σε πρώτη φάση 200 με 220 οχημάτων.
Σημείωσε ότι έχει εξασφαλισθεί η απαραίτητη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης για την προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων, υπογραμμίζοντας ότι ΟΑΣΑ, ΟΣΥ και Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θέλουν να είναι σίγουροι πως θα γίνει η καλύτερη δυνατή επιλογή, με οχήματα που θα ταιριάζουν στις ανάγκες της Αθήνας, για αυτό και γίνονται οι δοκιμαστικές διαδρομές σε πραγματικές συνθήκες.
Επίσης, ανέφερε ότι στο πλαίσιο του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση, δημιουργούνται οι κατάλληλες υποδομές, για τη φόρτιση των ηλεκτρικών λεωφορείων, όχι μόνο στα αμαξοστάσια, αλλά και σε συγκεκριμένα σημεία μέσα στην πόλη.