Τον περασμένο Απρίλιο – κατά τη διάρκεια μιας σχεδόν καθολικής καραντίνας - οι χρήστες έξυπνων κινητών παγκοσμίως δαπάνησαν 200 δισεκατομμύρια ώρες σε χρήση ή παρακολούθηση εφαρμογών, πραγματοποιώντας ρεκόρ όλων των εποχών.
Κατά μέσο μηνιαίο όρο στο δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς ο μέσος μηνιαίος χρόνος, που δαπανήθηκε σε εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα, αυξήθηκε κατά 40%. Επίσης, οι καταναλωτές ξόδεψαν το ποσό-ρεκόρ των 27 δισ.δολαρίων σε εφαρμογές το 2ο τρίμηνο του 2020. Οι καταναλωτικές δαπάνες για εφαρμογές σε iOS περιβάλλον αυξήθηκαν κατά 15% σε ετήσια βάση σε 17 δισ.δολάρια και κατά 25% σε ετήσια βάση στο Google Play σε αγγίζοντας τα 10 δισ. δολάρια.
Καθώς συνεχίζουμε να βιώνουμε τον αντίκτυπο του κορωνοϊού σε βασικές βιομηχανίες και αγορές, μία τάση είναι αυτή που παραμένει και είναι περισσότερο και από εμφανής: οι άνθρωποι, ανά τον πλανήτη, αφιερώνουν στα κινητά τους τηλέφωνα περισσότερο χρόνο από ποτέ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του App Annie, οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο «κατέβασαν» σχεδόν 35 δισ. νέες εφαρμογές το 2ο τρίμηνο του 2020. Οι λήψεις του Google Play αυξήθηκαν κατά 10% από έτος σε έτος σε 25 δισεκατομμύρια, ενώ οι λήψεις apps από το λειτουργικό iOS αυξήθηκαν κατά 20% σε σχεδόν 10 δισεκατομμύρια νέες λήψεις μόνο το 2ο τρίμηνο του 2020. Στο Google Play, οι εφαρμογές εκτός παιχνιδιού αντιστοιχούσαν στο 55% όλων των λήψεων, ενώ στο iOS ο αριθμός ήταν ελαφρώς υψηλότερος στο 70%.
Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι στο Google Play, η Ινδία και η Βραζιλία ήταν οι δύο μεγαλύτερες αγορές, όσον αφορά τον αριθμό των νέων λήψεων κατά το 2ο τρίμηνο του 2020. Ωστόσο, όσον αφορά την ανάπτυξη, η Ινδία, η Βραζιλία και η Ινδονησία, ήταν οι χώρες, όπου σημειώθηκε ο μεγαλύτερος ρυθμός αύξησης της χρήσης mobile applications το εξεταζόμενο διάστημα. Εν τω μεταξύ, στο iOS περιβάλλον, οι ΗΠΑ και η Κίνα ήταν οι δύο μεγαλύτερες αγορές σε απόλυτο αριθμό λήψεων mobile applications, ενώ οι ΗΠΑ και η Σαουδική Αραβία ήταν οι δύο αγορές με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη.
Τα παιχνίδια και η ψυχαγωγία ήταν οι πιο δυναμικές κατηγορίες σε επίπεδο λήψεων στο Google Play. Ωστόσο, άλλες κατηγορίες, όπως η υγεία, η φυσική κατάσταση και η εκπαίδευση σημείωσαν επίσης ισχυρή αύξηση από τρίμηνο σε τρίμηνο σε λήψεις, με ποσοστά 115%, 75% και 50% αντίστοιχα.
Στο μεταξύ, εργαλεία τηλεδιάσκεψης και συνεργασίας, όπως το ZOOM Cloud Meetings και το Google Meet, αλλά και εκπαιδευτικά εργαλεία, όπως το Google Classroom και το Duolingo, επίσης κινήθηκαν ανοδικά στο Google Play.
Στο λειτουργικό iOS, τα παιχνίδια, η φωτογραφία, το βίντεο και η ψυχαγωγία παρέμειναν οι μεγαλύτερες κατηγορίες σε επίπεδο λήψεων, όπως και οι εφαρμογές τηλεδιάσκεψης.
Να σημειωθεί ότι οι ΗΠΑ και η Κίνα ήταν οι μεγαλύτερες αγορές για τις mobile εφαρμογές κατά το 2ο τρίμηνο του 2020, όσον αφορά το iOS λειτουργικό, ενώ ΗΠΑ και Ιαπωνία ήταν οι κινητήριες δυνάμεις της τριμηνιαίας ανάπτυξης στο Google Play.