Γαλλία: Η απεργία στα διυλιστήρια συνεχίζεται, ξεκίνησε η πρώτη επίταξη

Οι απεργοί ζητούν αυξήσεις μισθών, με φόντο τον πληθωρισμό και τα κέρδη-ρεκόρ των πετρελαϊκών ομίλων.
Eric Gaillard via Reuters

Η απειλή επιτάξεων προσωπικού που εξαπέλυσε την Τρίτη η Γαλλική κυβέρνηση για να ξεμπλοκάρει τις αποθήκες καυσίμων των Esso-ExxonMobil και TotalEnergies δεν θα έχει τρομάξει τους απεργούς.

Οι τελευταίοι ψήφισαν, τα ξημερώματα της Τετάρτης , την συνέχιση της απεργίας του στο διυλιστήριο Port-Jérôme-Gravenchon, στο Seine-Maritime (Esso) καθώς και σε 4 διυλιστήρια Total.

Αυτή η εξέλιξη ανάγκασε την κυβέρνηση να πραγματοποιήσει την απειλή της και λίγο μετά τις 9 το πρωί να επιτάξει το προσωπικό «απαραίτητο για τη λειτουργία» του διυλιστηρίου στο Seine-Maritime. «Η επίταξη θα ξεκινήσει σήμερα», αναφέρει το υπουργείο.

Eric Gaillard via Reuters

«Μια μισθολογική διαφορά δεν δικαιολογεί το μπλοκάρισμα της χώρας. Η άρνηση του διαλόγου έχει μετατρέψει τους Γάλλους σε θύματα», σχολίασε χθες Δευτέρα το βράδυ η Γαλλίδα πρωθυπουργός Ελιζαμπέτ Μπορν. «Ο κάθε ένας πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του. Η κυβέρνηση θα αναλάβει τις δικές της»

Με ανακοίνωσή τους, οι εργαζόμενοι της Total Energies δήλωσαν ότι θα συνεχίσουν την απεργία έως ότου η διοίκηση αποδεχτεί το αίτημά τους για 10% αύξηση στους μισθούς, καθώς ο ενεργειακός γίγαντας είχε κέρδη 10,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων το πρώτο εξάμηνο του 2022.

Ο διοίκηση της Total, από την πλευρά της, προσφέρθηκε να φέρει πιο κοντά τις συνομιλίες για τις μισθολογικές αυξήσεις που ήταν κανονικά προγραμματισμένο να διεξαχθούν τον Νοέμβριο αλλά τώρα έχει ανοίξει ο δρόμος ώστε να πραγματοποιηθούν μέσα στον Οκτώβριο. Η διοίκηση ωστόσο ζητά από τους εργαζόμενους, ως προϋπόθεση, να σταματήσουν άμεσα την απεργία.

Σε περίπτωση επίταξης, «θα πάμε στο δικαστήριο για να ακυρωθεί», προειδοποίησε επίσης ο Ερίκ Σελλίνι , συντονιστής του CGT για την TotalEnergies.

Από την πλευρά τους οι εργοδότες και οι επιχειρήσεις είχαν κλιμακώσει τις πιέσεις τους προς την κυβέρνηση απαιτώντας δυναμική ανάληψη δράσης για την ανατροφοδότηση των πρατηρίων και την επιστροφή της αγοράς στην κανονικότητα.

Υπολογίζεται πως τουλάχιστον το 60% των πρατηρίων έχουν αδειάσει από καύσιμα, με αποτέλεσμα σε όσα έχουν ακόμη κάποιες ποσότητες να δημιουργούνται ουρές χιλιομέτρων από απελπισμένους οδηγούς.

«Όχι, οι υπάλληλοι του κλάδου διύλισης δεν είναι πλούσιοι.
Αυτό που απαιτούν οι εργαζόμενοι στα διυλιστήρια, όπως και τόσοι άλλοι εργαζόμενοι σε αυτή τη χώρα, είναι μια δικαιότερη κατανομή του εισοδήματος από την εργασία τους, από την δικία τους εργασία! », αναφέρει σε tweet το CGT.

Οι απεργίες διαρκούν 14 μέρες και έχουν δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στην καθημερινότητα εκατομμυρίων Γάλλων.

Δημοφιλή