Ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Βενζινοπωλών Αττικής, Απόστολος Καλαντζόπουλος, ζητά περισσότερους ελέγχους και αυστηροποίηση ποινών, για όσους νοθεύουν τα καύσιμα κίνησης.
Σε σχετικό ρεπορτάζ της ΕΡΤ, αναδεικνύεται το πρόβλημα παρουσιάζοντας τις απόψεις μηχανικών, βενζινοπωλών, καθώς και ειδικών στο χώρο του αυτοκινήτου.
«Τα νοθευμένα καύσιμα επιφέρουν επιπτώσεις και επικαθήσεις στον κινητήρα. Φθείρουν αρκετά μέρη του αυτοκινήτου (τσιμούχες, μπεκ, βαλβίδες, σύστημα τροφοδοσίας κ.ά.). Με το πέρασμα του καιρού, το νοθευμένο καύσιμο φθείρει εσωτερικά τον κινητήρα και διαβρώνει το σύστημα τροφοδοσίας, με το κόστος επιδιόρθωσης να αγγίζει και τα 1.000 ευρώ» τονίζει ο Βασίλης Τόνας, μηχανικός αυτοκινήτων στο Ίλιον Αττικής.
«Η χαμηλή τιμή στα καύσιμα συνήθως δημιουργεί προβλήματα στα αυτοκίνητα και στην τσέπη των ιδιοκτητών, οι οποίοι θα αναγκαστούν να οδηγηθούν στο συνεργείο, είτε με την οδική βοήθεια είτε εξαιτίας προλημάτων, με το κόστος επισκευής του οχήματος να είναι υπέρογκο» υποστηρίζει ο δημοσιογράφος Γιώργος Ανδρής, καλώντας τους καταναλωτές να μην εστιάζουν μόνο στις χαμηλές τιμές, γιατί στο τέλος θα το πληρώσουν ακριβά.
«Οι καταναλωτές με το που αντιληφθούν ότι κάτι συμβαίνει στη συμπεριφορά του κινητήρα θα πρέπει να ακινητοποιούν το όχημα, γιατί όσο κινούνται με νοθευμένο καύσιμο δημιουργούν περαιτέρω προβλήματα, κάτι που σημαίνει αυξημένο κόστος επισκευής» πρόσθεσε ο κ. Ανδρής.
«Αν το όχημα είναι πολύ σύγχρονο σε προειδοποιεί το ίδιο το αυτοκίνητο, το οποίο μπαίνει σε κατάσταση ασφαλείας για να μη προκληθεί μεγάλη ζημιά», συμπλήρωσε.
Από την πλευρά του ο Απόστολος Καλαντζόπουλος, γενικός γραμματέας Ένωσης Βενζινοπωλών νομού Αττικής μιλώντας για το φαινόμενο που έχει λάβει τον τελευταίο καιρό τεράστιες διαστάσεις δήλωσε ότι «πρέπει να ξέρουμε που βάζουμε βενζίνη. Να αποφεύγουμε τα πρατήρια που εγκυμονούν κινδύνους». Ο ίδιος, μέσω του θεσμικού του ρόλου, κάλεσε την Πολιτεία να κάνει περισσότερους ελέγχους στη διακίνηση των καυσίμων.
«Οι διαλύτες που αναμειγνύουν σήμερα με τα καύσιμα είναι πάρα πολλοί και ίσως μη ανιχνεύσιμοι σε σχέση με το ποσοστό που αναμειγνύονται» παραδέχτηκε ο κ. Καλατζόπουλος.
Ο ίδιος διευκρυνίζει ότι κλάδος των βενζινοπωλών δεν δύναται να διώξει τους παραβάτες, ενώ αντίθετα, το Κράτος οφείλει να κάνει δειγματοληπτικούς ελέγχους και να αυστηροποιήσει τις ποινές.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ