
Πολλές αεροπορικές εταιρείες, ιδίως στην Ασία επί του παρόντος, αλλάζουν και αυστηροποιούν την πολιτική τους αναφορικά με τη μεταφορά μπαταριών λιθίου στα αεροπλάνα, ύστερα από μια σειρά περιστατικών υπερθέρμανσης και πυρκαγιάς εντός της καμπίνας.
Φορητός φορτιστής (σ.σ. power bank) με μπαταρία λιθίου αποτέλεσε ίσως την αιτία που ξέσπασε πυρκαγιά εντός ενός αεροσκάφους της Air Busan, τον περασμένο Ιανουάριο, την ώρα που προετοιμαζόταν για απογείωση, όπως γράφει το cnn.com.
Το υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας, επικαλούμενο τις έρευνες που πραγματοποιήθηκαν, κάνει λόγο για εντοπισμό «πολλών ηλεκτρικών σημαδιών τήξης από τα υπολείμματα ενός power bank».
Πώς ένα power bank μπορεί να προκαλέσει φωτιά
Τα κατασκευαστικά προβλήματα, η κακή χρήση των φορτιστών ή η παλαιότητα τους, αποτελούν παράγοντες που αυξάνουν τον κίνδυνο ανάφλεξης των μπαταριών, οι οποίες περιέχουν εύφλεκτα υλικά.
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA), τις τελευταίες δύο δεκαετίες, έχει καταγράψει περισσότερα από 500 περιστατικά, όπου μπαταρίες λιθίου - κατά την ώρα της πτήσης - βγάζουν καπνό, πιάνουν φωτιά ή «ανεβάζουν» υψηλές θερμοκρασίες.
Οι νέοι κανονισμοί
Η Νότια Κορέα εφάρμοσε νέους κανονισμούς, σύμφωνα με τους οποίους απαγορεύεται οι επιβάτες να μεταφέρουν power banks η ηλεκτρονικά τσιγάρα στον χώρο αποσκευών πάνω από το κεφάλι τους. Αντ′ αυτού, οι επιβάτες μπορούν να έχουν τα αντικείμενα αυτά στη θήκη του καθίσματος, είτε κάτω από αυτό. Παράλληλα απαγορεύτηκε η φόρτιση των φορητών μπαταριών, με σύνδεση στην πρίζα usb του αεροπλάνου.
Πολλές επίσης είναι οι ασιατικές αεροπορικές εταιρείες που έβαλαν τέλος στη χρήση power banks κατά τη διάρκεια της πτήσης. Ακόμη και για τη μεταφορά των συσκευών, προτείνεται η τοποθέτηση τους σε προστατευτική θήκη.

Τέλος τα power banks στις πτήσεις;
Σύμφωνα με τη Διοίκηση Ασφάλειας Μεταφορών (TSA) και την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA), οι μπαταρίες ιόντων λιθίου πρέπει να συσκευάζονται μόνο σε χειραποσκευές.
Σε γενικές γραμμές, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες επιτρέπουν σε κάθε επιβάτη να μεταφέρει στην καμπίνα έως και δύο power bank ιόντων λιθίου 100-160 Watt/h (Wh).
Παρ′ όλα αυτά, συνήθως τα power banks στην αγορά χρησιμοποιούν τη μονάδα milliamperes ανά ώρα (mAh) για να μετρήσουν τη χωρητικότητα της μπαταρίας. Όσοι φορητοί φορτιστές δεν υπερβαίνουν τα 43.000 mAh, γίνονται δεκτοί από τις περισσότερες αεροπορικές εταιρείες.
Το πρόβλημα των μπαταριών ιόντων λιθίου
Οι μπαταρίες λιθίου σήμερα τοποθετούνται σε κινητά τηλέφωνα, φορητούς υπολογιστές, drones, smart ρολόγια, μέχρι και σε ηλεκτρικά ποδήλατα. Οι μπαταρίες μπορεί να υπερθερμανθούν, ως αποτέλεσμα ενός φαινομένου που είναι γνωστό ως «θερμική διαφυγή». Πρόκειται ουσιαστικά για μια αλυσιδωτή αντίδραση που μπορεί να οδηγήσει σε πυρκαγιά ή ακόμα και σε έκρηξη.
Ετσι λοιπόν και στην περίπτωση των power banks, oι μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι γεμάτες με υλικά που είναι εξαιρετικά αντιδραστικά και πολύ εύφλεκτα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Αναστροφή και πίσω: Πιλότος της United ξέχασε το διαβατήριο και γύρισε την πτήση (Φωτό)
Οδηγός σε ποδηλάτη: Μπουνιά και μετά στο ποτάμι
Μέρφι: Βρέθηκε νεκρός ο αγαπημένος φαλακρός αετός που έγινε θετός «μπαμπάς»
(με πληροφορίες από cnn.com)