Μπορεί να είναι γκρι, πλαστικά και κατά τα φαινόμενα... πολύ βρώμικα, αλλά τα καλάθια στον έλεγχο του αεροδρομίου είναι περιζήτητα. Μια νέα διαδικτυακή τάση, που ονομάζεται διεθνώς «airport tray aesthetic», θέλει τους - νεαρούς της Gen Z κατά βάση - ταξιδιώτες να επιμελούνται προσεκτικά το περιεχόμενο του δίσκου, να επιδεικνύουν τα παπούτσια, τα αρώματα, τα αξεσουάρ, τα ακουστικά, τα βιβλία κλπ και στη συνέχεια να το φωτογραφίζουν και να το κοινοποιούν στα social media.
Η νέα «μόδα» έχει γίνει δεκτή με ποικίλες αντιδράσεις. Μερικοί την αντιλαμβάνονται ως χάσιμο χρόνου, άλλοι ως έμμεση επίδειξη ακριβών αρωμάτων ή «ψαγμένων» βιβλίων. Αλλά για κάποιους, είναι απλώς μια έκφραση προσωπικού στυλ και δημιουργικότητας.
Πολλά brands επίσης εκμεταλλεύονται αυτή την παράξενη τάση, προκειμένου να παρουσιάσουν με αυτόν τον τρόπο τα νέα προϊόντα τους.
Σύμφωνα με τον J’Nae Phillips, ανώτερο αναλυτή τάσεων και αρθρογράφο μόδας, είναι «η πιο πρόσφατη μορφή ψηφιακού φλεξαρίσματος». Ενώ το κλισέ στο Instagram είναι φωτογραφίες με φαγητό, αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί ως update του 2024. «Αυτό το φαινόμενο είναι μια εξέλιξη του #foodstagram και των αισθητικά ευχάριστων εικόνων που δημοσιεύονται στο διαδίκτυο, όπου οι επιμελημένες επιδείξεις τροφίμων σηματοδοτούσαν έναν συγκεκριμένο τρόπο ζωής», εξηγεί ο Phillips. «Οι φωτογραφίες με τους δίσκους ασφαλείας προχωρούν ένα βήμα παραπέρα, συνδυάζοντας τη συγκίνηση του ταξιδιού με την εμφανή κατανάλωση».
Στην πραγματικότητα, ως μέρος μιας ακόμη τρέχουσας τάσης, οι άνθρωποι κοινοποιούν φωτογραφίες με αυτά που κουβαλούν – πολυτελείς τσάντες, λουλούδια και μπουκάλια κρασιού – προσφέροντας συχνά υπηρεσίες μάρκετινγκ.
Ωστόσο, δεν βλέπουν όλοι με καλό μάτι αυτή τη νέα «τρέλα». Οι μεγάλες ουρές είναι ένα από τα πολλά ενοχλητικά πράγματα των αεροπορικών ταξιδιών και αυτή η ιδιότυπη φωτογράφηση, όταν συμβαίνει, έρχεται να δημιουργήσει ακόμη μεγαλύτερες καθυστερήσεις. Οι δημιουργοί περιεχομένου αντιτείνουν ότι καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να αποφύγουν την ταλαιπωρία των άλλων.
Η ψηφιακή δημιουργός και λάτρης των μεταχειρισμένων ρούχων Chelsea Henriquez, γνωστή με το όνομα Chelsea As of Late στο TikTok, έχει έναν «οδηγό» στον οποίο περιγράφει πώς περνάει από τον έλεγχο ασφάλειας και στη συνέχεια παίρνει το δίσκο στο πλάι για να στήσει και να φωτογραφίσει το καλάθι με τα πράγματά της.
Η New York Post σε δημοσίευμά της κάνει λόγο για μια «τάση που ενοχλεί άπαντες». Στο ίδιο μήκος κύματος η Metro αναφέρει πως όποιος το κάνει «κινδυνεύει να γίνει το πιο μισητό άτομο στο αεροδρόμιο».