Εκατοντάδες θέματα έχουν γραφτεί και αναρτηθεί σε ιστοσελίδες ανά τον κόσμο για τους κανονισμούς, τα πρωτόκολλα, τους κρυφούς κανόνες, τα μυστικά και τις συνήθειες πιλότων και αεροσυνοδών. Όλα αυτά δηλαδή που περνούν απαρατήρητα από τους επιβάτες αλλά έχουν πάντα μια λογική εξήγηση και εμείς έχουμε πάντα την περιέργεια να την μάθουμε.
Σε αυτή την κατηγορία ανήκει και ό,τι σχετίζεται με τη διατροφή των πιλότων.
Όπως γράφει λοιπόν η Telegraph, οι πιλότοι όχι μόνο καταναλώνουν διαφορετικά γεύματα από τους επιβάτες αλλά κατά κανόνα τα γεύματα κυβερνήτη και συγκυβερνήτης είναι επίσης διαφορετικά.
Θα σκεφτόταν κανείς πως η διαφορά γεύματος μεταξύ επιβατών και πιλότων αφορά μάλλον την ποιότητα, αν και δεν είναι μόνο αυτός ο λόγος όπως θα εξηγήσουμε. Γιατί όμως ο κανόνας του διαφορετικού μενού ισχύει και μεταξύ των πιλότων;
Άγραφοι κανόνες
Όπως εξηγεί λοιπόν εκπρόσωπος της Virgin Atlantic, ο κυβερνήτης είναι αυτός που θα πρέπει να φροντίσει ώστε οι δύο πιλότοι να λάβουν διαφορετικά γεύματα. Μάλιστα εάν και οι δύο επιλέξουν το ίδιο μενού, τότε οι αεροσυνοδοί οφείλουν να ενημερώσουν για αυτή την σύμπτωση στις γαστρονομικές τους προτιμήσεις και ο κυβερνήτης έχει τον τελευταίο λόγο.
Εάν τελικά εγκρίνει να φάνε και οι δύο το ίδιο γεύμα τότε μπαίνει σε εφαρμογή ένας...εφεδρικός κανόνας. «Οι πιλότοι θα πρέπει να καταναλώσουν το γεύμα σε διαφορετικούς χρόνους» εξηγεί ο εκπρόσωπος της Virgin.
____________________________________________________________
_____________________________________________________________
Με τον τρόπο αυτό, στην περίπτωση που κάποιο συστατικό του γεύματος είναι αλλοιωμένο, μολυσμένο (ή επίσης δηλητηριασμένο), τότε δεν θα ασθενήσουν ταυτόχρονα οι δύο πιλότοι και φυσικά θα υπάρχει τουλάχιστον ένας για να πιλοτάρει το αεροσκάφος με ασφάλεια.
Βέβαια, αυτός ο κανόνας που αφορά τα γεύματα των πιλότων δεν είναι επίσημος αλλά σε γενικές γραμμές των ακολουθούν οι περισσότερες εταιρείες.
Και πριν βιαστείτε να πείτε πως δεν έχει πάθει ποτέ κανείς δηλητηρίαση από το (κατά κανόνα ίσως) άνοστο φαγητό των αεροπορικών εταιρειών ας πάμε πίσω στο 1975 και στην πτήση της Japan Airlines από Τόκιο για Παρίσι, με 196 επιβάτες. Μια αεροσυνοδός και 143 επιβάτες νοσηλεύτηκαν εξαιτίας τροφικής δηλητηρίασης εξαιτίας μολυσμένου χοιρινού. Κατά τύχη οι πιλότοι δεν είχαν καταναλώσει το ίδιο γεύμα και κατάφεραν προσγειώσουν το αεροσκάφος με ασφάλεια. Δυστυχώς ο σεφ, θεώρησε τον εαυτό του υπεύθυνο και αυτοκτόνησε.
Και η διαφορά στα μενού πληρώματος-επιβατών
Όπως εξηγούν από την Aeroflot, τα γεύματα του πληρώματος βασίζονται σε προσωπικές τους προτιμήσεις και στις απαιτήσεις της δουλειάς αν και συχνά υπάρχει σύμπτωση στο μενού των ζεστών πιάτων μεταξύ πληρώματος και επιβατών της business class.
Αντίστοιχα στην Virgin οι πιλότοι επίσης διαφορετικό μενού για να υπάρχει μια ποικιλία αφού το μενού των επιβατών δεν αλλάζει συχνά. Τα περισσότερα μενού περιλαμβάνουν σάντουιτς, σαλάτα, ένα ζεστό γεύμα (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό με λαχανικά και κρέας) ενώ υπάρχουν διαθέσιμα σνακς όπως φρούτα, ξηροί καρποί, σοκολάτα κα.
Πηγή: The Telegraph