Η Μεγάλη Βρετανία, το ιστορικό ξενοδοχείο της πλατείας Συντάγματος, ανοίγει σήμερα επισήμως τις πύλες του, ποντάροντας στους εγχώριους πελάτες και στα εστιατόρια του.
Μετά από πέντε μήνες που το ξενοδοχείο παρέμεινε αναπάντεχα κλειστό για το κοινό – μια και στην πολυετή ιστορία του δεν είχε κλείσει ούτε κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου- στοχεύει να «ξαναζωντανέψει» από τους επαγγελματίες, τους περαστικούς και τους λιγοστούς Έλληνες τουρίστες που θα επιλέξουν τους κοινόχρηστους χώρους φιλοξενίας του.
Σύμφωνα με το γενικό διευθυντή του ξενοδοχείου, Τιμ Ανανιάδη, το 50% των πελατών τόσο του GB Corner και του Roof Garden όσο και του λόμπι της Μεγάλης Βρετανίας, είναι Έλληνες «που εργάζονται και κινούνται στο αθηναϊκό κέντρο». Το σημείο αποτελούσε δε σε εποχές «κανονικότητας» δημοφιλής επιλογή για κάθε είδους μικρή ή μεγάλη επαγγελματική συνάντηση.
Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα, ακολουθώντας μια διεθνή τάση που αναπτυσσόταν αλλά επιταχύνθηκε μετά την πανδημία, τα εστιατόρια του ξενοδοχείου Μεγάλη Βρετανία (αλλά και του γειτονικού King George, που ανήκουν στον όμιλο Λάμψα), σχεδιάζουν την είσοδο τους στο delivery. Ήδη, σύμφωνα με τον κ. Ανανιάδη διενεργούνται συζητήσεις με δύο εξειδικευμένες πλατφόρμες online παραγγελίας φαγητού, προκειμένου να καταλήξουν σε μια συμφωνία που θα τεθεί σε εφαρμογή από το φθινόπωρο. «Αν και μια τέτοια πρωτοβουλία δεν πρόκειται να εκτοξεύσει το τζίρο μας, είναι εν τούτοις μια δραστηριότητα που θα κρατήσει τα εστιατόρια στην αγορά» εκτιμά ο ίδιος.
Η στόχευση δεν είναι ο μαζικός εφοδιασμός αλλά οι μικρού μεγέθους παραγγελίες που θα εξυπηρετούν τις πέριξ περιοχές (εμπορικό και ιστορικό τρίγωνο, Κολωνάκι) με τις προτάσεις γευμάτων και δείπνων από τις κουζίνες της Μεγάλης Βρετανίας.
Πρόκειται για μια προχωρημένη, ωστόσο, αμυντική κίνηση εκ μέρους της διοίκησης καθώς κατά τεκμήριο, το δωδεκάμηνης λειτουργίας ξενοδοχείο δουλεύει κατά 95% με εισερχόμενο τουρισμό, ενώ σε μεγάλο βαθμό εξυπηρετεί τον συνεδριακό τουρισμό και τους επαγγελματίες ταξιδιώτες.
Η πληρότητα της Μεγάλης Βρετανίας σήμερα κυμαίνεται στο πρωτοφανές 5% μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2021, όσον αφορά τη διαμονή πελατών, έναντι 80% που διατηρούσε προ το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης. Καμιά πρόβλεψη δεν μπορεί να ανατρέψει θεμελιωδώς αυτή την εικόνα, οπότε οι κινήσεις εδράζονται στην προσέλκυση όσο το δυνατόν περισσότερων εγχώριων πελατών.
Κατά το διάστημα που το ξενοδοχείο έμεινε κλειστό για το κοινό, παρέμεινε «ζωντανό» ως προς τις εσωτερικές διαδικασίες και «έκαιγε» σχεδόν μισό εκατομμύριο ευρώ για κάθε μήνα καραντίνας. Σήμερα αναμένεται να επαναλειτουργήσει με το 1/3 των εργαζομένων του (επί συνόλου 600 ατόμων), προκειμένου να ενεργοποιηθεί στην μετά καραντίνας εποχή.