Γιατί ξέμειναν ξανά από χαρτί στις ΗΠΑ

Το πρόβλημα με την παραγωγή και την αισχροκέρδεια.
Jeff Greenberg via Getty Images

Οι ελλείψεις σε χαρτί στις ΗΠΑ δεν σταμάτησαν την άνοιξη, που ο πλανήτης άρχισε ξανά να μπαίνει σε μια νέα κανονικότητα.

Και ναι, όπως γράφει το CNN, παρόλο που δεν είναι τόσο δυσεύρετο όσο ήταν στο πρώτο κύμα της πανδημίας, ακόμα οι καταναλωτές δυσκολεύονται να βρουν χαρτί -ειδικά σε κανονική τιμή.

Έχει εξαντληθεί στο Amazon, στο Costco, αλλά και στα κατά τόπους καταστήματα, ενώ όταν υπάρχουν κάποια κομμάτια, οι πελάτες δεν μπορούν πάντα να βρουν τη μάρκα που θέλουν.

Ένας από τους λόγους που συνεχίζει να βρίσκεται σε έλλειψη το χαρτί είναι ότι ο κόσμος συνεχίζει να το αγοράζει σαν τρελός όταν το βρίσκει. Υπήρξε μια τεράστια αύξηση στις πωλήσεις χαρτιού Bounty τον Ιούλιο, ανακοίνωσε η P&G, με τους πελάτες να τα εξαφανίζουν από τα ράφια των καταστημάτων.

Ένας δεύτερο λόγος είναι ο τρόπος παραγωγής του χαρτιού. Οι εταιρείες παράγουν μόνο τις ποσότητες που εκτιμούν ότι ο κόσμος θα αγοράσει, με αποτέλεσμα, όταν η ζήτηση αυξάνετε απότομα, να μην μπορούν να ανταποκριθούν.

Alexi Rosenfeld via Getty Images

Τον περασμένο μήνα, η Wall Street Journal δημοσίευσε ένα σχετικό άρθρο για τις ελλείψεις χαρτιού στις ΗΠΑ, και κατηγόρησε τις χαρτοβιομηχανίες που κάνουν ότι μπορούν για να κρατήσουν το κόστος χαμηλά.

Σύμφωνα με το Lean Enterprise Institute, ένα think tank επιχειρηματικών στρατηγικών, λέει ότι δεν φταίει τόσο η βιομηχανία χαρτιού για την φτωχή παραγωγή. Φταίει και το γεγονός ότι δεν βρίσκουν πρώτη ύλη.

Το χαρτί χαρακτηρίζεται ως προϊόν πρώτης ανάγκης για τα νοικοκυριά. Όταν η ζήτηση αυξάνεται έντονα, όπως κατά τη διάρκεια της πανδημίας, συχνά υπάρχει αδυναμία κάλυψης της ζήτησης, ανεξάρτητα από το ποιο σύστημα διαχείρισης αποθεμάτων χρησιμοποιεί η εκάστοτε εταιρεία, σημειώνει το LEI.

Ενώ δεν λείπει και η αισχροκέρδεια. Οι τιμές στα ράφια, όταν καταφέρνουν οι καταναλωτές να το βρουν, είναι αυξημένες, ενώ καθ ’όλη τη διάρκεια της πανδημίας, η Amazon (AMZN) είχε κατηγορηθεί για αισχροκέρδεια και αναγκάστηκε να διαγράψει ένα εκατομμύριο προϊόντα από το σάιτ της.

Δημοφιλή