![ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ - 17 ΜΑΪΟΥ: Ο διευθύνων σύμβουλος του YouTube Neal Mohan μιλάει στη σκηνή κατά τη διάρκεια του YouTube Brandcast 2023 στο David Geffen Hall στις 17 Μαΐου 2023 στη Νέα Υόρκη. (Φωτογραφία: Kevin Mazur/Getty Images for YouTube)](https://img.huffingtonpost.com/asset/67acf08c1600002700aff741.jpeg?cache=JmCXcSCHTp&ops=scalefit_720_noupscale)
Με την συμπλήρωση είκοσι χρόνων ύπαρξης, το YouTube είναι πιο δημοφιλές από ποτέ. Σύμφωνα με τη μηνιαία έκθεση Gauge Report της Nielsen, το YouTube συγκέντρωσε το υψηλότερο μερίδιο χρήσης από οποιονδήποτε άλλο πάροχο streaming - συμπεριλαμβανομένου του Netflix και του Prime Video - τα τελευταία δύο χρόνια.
Στην έκθεση του Δεκεμβρίου, το μερίδιο του YouTube σημείωσε ρεκόρ 11,1% με αύξηση 7% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.
Πολιτισμική επανάσταση
«Μέσα σε δύο δεκαετίες, το YouTube αλλάξε τον σύγχρονο πολιτισμό μέσω βίντεο και δημιούργησε μια ακμάζουσα δημιουργική οικονομία. Οι σημερινοί δημιουργοί έχουν ξεπεράσει προ πολλού το στάδιο του να γυρίζουν κοκκώδη βίντεο με τον εαυτό τους μπροστά από επιτραπέζιους υπολογιστές στο να χτίζουν ολόκληρα στούντιο και να παράγουν δημοφιλείς εκπομπές αλλά και ταινίες μεγάλου μήκους».
Ο Mόχαν, στην ανάρτησή του στο ιστολόγιο, περιγράφει τον αντίκτυπο που είχε το YouTube στον πλανήτη. Η ανάρτηση ήρθε μία εβδομάδα μετά την ανακοίνωση της Google ότι το τέταρτο τρίμηνο του 2024 τα έσοδα από τις διαφημιστικές πωλήσεις του YouTube σημείωσαν ρεκόρ 10,473 δισ. δολαρίων, ξεπερνώντας την εκτίμηση της Wall Street για 10,23 δισ. δολάρια και καταγράφοντας αύξηση +13,8%. Με «ταγό» την πολιτική διαφήμιση, ήταν η πρώτη φορά που το YouTube ξεπέρασε τα 10 δισ. δολάρια. Ο Mόχαν ανέφερε ως παράδειγμα την συνέντευξη του Ντόναλντ Τραμπ στον Τζο Ρόγκαν η οποία συγκέντρωσε συνολικά 55 εκατομμύρια προβολές.Την τελευταία ημέρα των εκλογών στις ΗΠΑ, περισσότεροι από 45 εκατομμύρια άνθρωποι παρακολούθησαν σχετικό περιεχόμενο στο YouTube.
«Από τις εκλογές μέχρι τους Ολυμπιακούς Αγώνες, το φεστιβάλ Coachella, το Super Bowl και το Παγκόσμιο Κύπελλο Κρίκετ, οι μεγαλύτερες στιγμές του κόσμου διαδραματίζονται στο YouTube», τόνισε ο Mόχαν.
Η ανάπτυξη της πλατφόρμας στις συνδεδεμένες τηλεοράσεις προσέλκυσε επίσης νέους διαφημιστές, εισάγοντας μορφές διαφημίσεων βελτιστοποιημένες για τη μεγάλη οθόνη, όπως κωδικοί QR και διαφημίσεις παύσης.
Το YouTube ιδρύθηκε στις 14 Φεβρουαρίου 2005. Στις 23 Απριλίου 2005 ανέβηκε το πρώτο βίντεο του YouTube με τίτλο “Me At The Zoo” από τον συνιδρυτή Τζαουέντ Καρίμ. Το βίντεο διήρκεσε μόλις 19 δευτερόλεπτα, αλλά ξεκίνησε μια επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο οι θεατές θα κατανάλωναν εφεξής περιεχόμενο. Δεκαοκτώ μήνες μετά από αυτό το πρώτο βίντεο, η Google εξαγόρασε το YouTube, στην πλέον συμφέρουσα τιμή των 1,65 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Με βάση την έκθεση Edison Research Podcast Metrics που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Οκτώβριο, το YouTube έχει γίνει πλέον η πιο χρησιμοποιούμενη υπηρεσία podcast, ξεπερνώντας το Spotify και την Apple. Στο ιστολόγιό του, ο Mόχαν τόνισε: «Έχουμε επενδύσει εδώ και καιρό στα podcasts και οι δημιουργοί έχουν διαπιστώσει ότι το βίντεο κάνει αυτή τη μορφή ακόμα πιο συναρπαστική. Φέτος θα παρουσιάσουμε περισσότερα εργαλεία για την υποστήριξη των podcasters, θα βελτιώσουμε τη χρηματική εκμετάλλευση για τους δημιουργούς και θα διευκολύνουμε την ανακάλυψη των podcasts». Πέρυσι παρακολουθήθηκαν στην τηλεόραση πάνω από 400 ώρες podcasts.
Προκειμένου να μεταφράζει βίντεο σε άλλες γλώσσες, το YouTube ξεκίνησε μια λειτουργία με τεχνητή νοημοσύνη που είναι διαθέσιμη σε άλλες γλώσσες. Στις αρχές του 2025, το YouTube θα ενεργοποιήσει τις υπηρεσίες μεταγλώττισης που είναι διαθέσιμες σε όλους τους δημιουργούς στο πλαίσιο του προγράμματος συνεργατών του YouTube. Σύμφωνα με το YouTube, πάνω από το 40% της συνολικής προβολής προέρχεται από το κοινό που επιλέγει να ακούσει τα βίντεο σε μεταγλωττισμένη γλώσσα.
Σε μια άλλη πρόσφατη καινοτομία, το YouTube, πέρυσι, εισήγαγε μια νέα υπηρεσία που ονομάζεται Watch With. Αυτή η νέα λειτουργία επιτρέπει στους δημιουργούς να προσφέρουν ζωντανό σχολιασμό σε πραγματικό χρόνο για ζωντανά αθλητικά παιχνίδια και εκδηλώσεις. Το Watch With ξεκίνησε με αγώνες του NFL, ενώ το μελλοντικό περιεχόμενο αναμένεται το 2025.
Ο Mόχαν σημείωσε ότι το YouTube TV έχει οκτώ εκατομμύρια ασύρματους συνδρομητές, τους περισσότερους από οποιονδήποτε εικονικό MVPD (σ.σ Διανομέας πολυκαναλικού προγράμματος βίντεο). Επιπλέον, συμπεριλαμβανομένων των συνδρομητικών δοκιμών, το YouTube Music and Premium έχει πάνω από 100 εκατομμύρια συνδρομητές.