Ο Τουρισμός ως Δημιουργική Οικονομία

Η δημιουργική οικονομία, με άλλα λόγια η προσέγγιση σε πολιτιστικές δραστηριότητες στις οποίες εντάσσονται για παράδειγμα η αρχιτεκτονική, η χειροτεχνία, οι βιβλιοθήκες, τα οπτικοακουστικά μέσα, η μουσική, τα εικαστικά, η πολιτιστική κληρονομιά, είναι η σύγχρονη παγκόσμια τάση.

Μετά από έξι χρόνια ύφεσης, το κύριο ζητούμενο σήμερα για την Ελλάδα είναι η ανάπτυξη. Οι επενδύσεις και οι νέες θέσεις εργασίας. Ο τουρισμός και ο πολιτισμός είναι χρυσοφόροι τομείς που ήδη συμβάλουν τα μέγιστα προς αυτή την κατεύθυνση.

Η ευρωπαϊκή βιομηχανία πολιτισμού και δημιουργίας, κατέχει το 70% της παγκόσμιας αγοράς. Αν στην Ελλάδα κινηθούμε γρήγορα και υπάρξει ο απαραίτητος συντονισμός, θα μπορέσουμε να κερδίσουμε σημαντικό μερίδιο από αυτό το ποσοστό.

Η δημιουργική οικονομία, με άλλα λόγια η προσέγγιση σε πολιτιστικές δραστηριότητες στις οποίες εντάσσονται για παράδειγμα η αρχιτεκτονική, η χειροτεχνία, οι βιβλιοθήκες, τα οπτικοακουστικά μέσα, η μουσική, τα εικαστικά, η πολιτιστική κληρονομιά, είναι η σύγχρονη παγκόσμια τάση.

Αυτή την τάση σχεδιάζουμε να ακολουθήσουμε και αναπτύξουμε για να γίνουμε πρωταγωνιστές. Είμαστε κληρονόμοι μιας μοναδικής περιουσίας. Της πολιτιστικής περιουσίας που κληροδοτήθηκε σε ολόκληρο το δυτικό κόσμο. Κάθε γωνιά της ελληνικής γης έχει κάτι μοναδικό. Η μοναδικότητα αυτή αναδεικνύεται σήμερα και στην Αμφίπολη.

Αυτό όμως δεν αρκεί. Χρειάζονται συνέργειες στους τομείς του πολιτισμού. Νέα επιχειρηματικότητα, επένδυση στη δημιουργική οικονομία, ενεργοποίηση και κίνητρα στις τοπικές κοινωνίες.

Η φαντασία, η δημιουργία, η ποιότητα, θα δημιουργήσουν ακόμη εντονότερο κύμα προσέλευσης επισκεπτών στη χώρα μας. Θα δημιουργήσουν ένα νέο ρεύμα δημιουργικού τουρισμού.

Οι τουρίστες σήμερα είναι απαιτητικοί. Επισκέπτονται έναν τόπο και αναζητούν να τον γνωρίσουν καλά μέσα στις λίγες ημέρες των διακοπών τους. Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς τι μπορεί να σημαίνει κάτι τέτοιο για τις τοπικές οικονομίες αν γίνει σωστός σχεδιασμός. Αν υπάρξει συγκροτημένο πλάνο ώστε να αναδειχθούν τα ιδιαίτερα πολιτιστικά χαρακτηριστικά κάθε τόπου.

Στον παγκόσμιο χάρτη υπάρχουν ποικίλα παραδείγματα πόλεων ή και περιοχών που έγιναν πόλος έλξης τουριστών λόγω της κατασκευής και λειτουργίας ενός μουσείου.

Είμαι απόλυτα πεπεισμένη ότι έχουμε τη δυνατότητα να βρούμε δεκάδες λόγους για τους οποίους ο ξένος επισκέπτης θα επιλέγει την Ελλάδα σαν τουριστικό προορισμό καθ' όλη τη διάρκεια του έτους. Γιατί κάθε πόλη, κάθε νομός, κάθε περιφέρεια της χώρας μας έχει τη δυνατότητα να προβάλλει κάτι ιδιαίτερο. Κάτι για το οποίο η τοπική κοινωνία θα νιώθει περήφανη.

Είναι στο χέρι μας λοιπόν, με τη συνεργασία των εμπλεκόμενων φορέων και την ενεργοποίηση των τοπικών κοινωνιών, να βρεθούν οι τρόποι με τους οποίους θα αναδειχθούν όλα τα πλεονεκτήματα, όλο το πλέγμα του φυσικού και πολιτιστικού αποθέματος της χώρας.

Ας μην ξεχνάμε ότι η σύνδεση της δημιουργικής οικονομίας με τον τουρισμό, η καινοτομία, η επιχειρηματικότητα είναι τομείς που χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η τεχνολογία και τα νέα μέσα επικοινωνίας δίνουν πλέον τεράστιες δυνατότητες. Η παρουσίαση σε ένα σημαντικό ιστότοπο σαν το Huffington Post καινοτόμων ιδεών δημιουργικής οικονομίας που θα αναπτυχθεί σε τόπους που δεν φημίζονται σήμερα για την τουριστική τους κίνηση, θα έδινε τεράστια ώθηση.

Εμείς, συνεχίζουμε επικεντρωμένοι στο στόχο που είναι φυσικά η προσέλκυση περισσοτέρων επισκεπτών, 12 μήνες το χρόνο, και η ανάδειξη της Ελλάδας σε κυρίαρχο παγκόσμιο προορισμό. Ο στόχος αυτός μπορεί να επιτευχθεί και μέσω της δημιουργικής οικονομίας. Στην επένδυση δηλαδή σε νέους ανθρώπους, σε νέες ιδέες. Στο μέλλον της χώρας.

Δημοφιλή